top of page

Hoitsema en Scholma vertrouwen voor supplies op Wifac

  • karenhelling
  • 6 minuten geleden
  • 2 minuten om te lezen

Onder één dak en met één managementteam werken Royal Hoitsema Labels en Scholma Print & Media nauw samen – van prepress tot afwerking. Hoewel beide merken elk hun eigen markt bedienen, delen ze één visie: efficiënt produceren met de hoogste kwaliteit. Daarbij vertrouwen ze op de expertise en het brede portfolio van Wifac.


“Wifac geeft niet alleen deskundig advies, maar maakt het ook waar,” zegt Robert Schrader, sinds begin 2025 Operations Manager bij beide bedrijven. Met ruim 25 jaar ervaring in de grafische industrie zorgt hij, samen met floormanager Henry Smit, voor een optimale samenwerking in de gezamenlijke productieomgeving.


De bundeling van de productie werd ondersteund door investeringen in moderne ECO3 CTP-technologie en een vernieuwde workflow, volledig ingericht met producten en ondersteuning van Wifac. Ook voor verbruiksmaterialen – zoals lakken, rubberdoeken en perschemie – doet men op Wifac een beroep.


De samenwerking gaat verder dan levering alleen, vertelt Smit: “Van de overstap naar alcoholvrij drukken tot het vinden van de juiste lak en lakdoeken – Wifac denkt altijd actief mee en biedt praktische oplossingen.” Volgens Schrader is dat precies wat het verschil maakt: “Onze vakmensen hebben veel kennis van het vak. Dan heb je leveranciers nodig die weten waar ze over praten. Wifac is betrokken, deskundig en no-nonsense. Problemen worden snel opgelost – dat geeft vertrouwen.”


Met zo’n 75 medewerkers en een duidelijke groeivisie kijkt het bedrijf vol vertrouwen naar de toekomst. “Met Scholma richten we ons op hoogwaardige nichemarkten, en met Hoitsema blijven we groeien in verpakkingen. Samen zijn we sterker dan ooit.”


Lees hier het volledige artikel, dat in februari a.s. ook verschijnt in ons gedrukte magazine WIFACTS.


ree

vlnr: Robert Schrader, Henry Smit

Opmerkingen


bottom of page